Vyhodnocení webu a e-marketingu

Měření úspěšnosti a návštěvnosti webových stránek

Po stanovení cílů, které chce klient dosáhnout je potřeba nastavit systém měření úspěšnosti a fungování, tedy dosahování stanovených cílů.

Ve většině případů bývá nejjednodušší a nejrychlejší napojení stávajících webových stránek klienta na bezplatný nástroj od společnosti Google – Google Analytics, který je případně možné doplnit o další statistické nástroje, které jsou volně dostupné či placené.

Google Analytics

Google Analytics je volně k dispozici pro každého, kdo chce vědět Kdo, Kdy a Co provádí na jeho webových stránkách. Po registraci na adrese www.google.com/analytics/ je potřeba vložit do webových stránek malý kus HTML kódu, který zajišťuje měření Vašich webových stránek. Vložení tohoto kódu pro Vás obvykle zajistí Váš webmaster, případně jej můžete do stránek vložit sami. Je velmi důležité, aby tento kód byl vložen na všech podstránkách Vašeho webu, a nejen na úvodní stránce, jak se často stává, protože pouze označená podstránka webu je poté měřena a sledována.

Ukázka úvodní obrazovky „Můj Panel“ v účtu Google Analytics
Google Analytics Panel

Většina firem, které dnes tvoří webové stránky kód Google Analytics do stránek vkládají již při jejich vytváření, takže je stačí požádat, aby Vám k Analytics účtu Vašeho webu dali přístup, a Vy jste tak měli možnost do něj sami kdykoli nahlížet a používat ho. Výhodou je, že zde již jsou nasbírána data, se kterými můžete pracovat. Rozhodně se od těchto firem nenechte ošálit, když Vám budou odmítat tento přístup vydat – je to Váš web a Vy máte plné právo na tato data!

Ukázka značkovacího kódu Google Analytics

Každý kód Google Analytics obsahuje jedinečné číslo (ohraničeno červeným rámečkem) a obvykle bývá umístěn na konci zdrojového kódu webové stránky  (před značkou </body>), může však být umístěn jinde, případně může mít mírně odlišnou podobu než ukázka výše (starší verze Google Analytics kódu, příp. kód pro speciální webové stránky).

Jakmile je Google Analytics na stránkách v provozu, začnou se shromažďovat data, se kterými je následně možné pracovat a vyhodnocovat fungování webových stránek. Kromě sledování základních informací o návštěvnosti a návštěvnících má Analytics celou řadu pokročilých funkcí, a je tak možné například přesně měřit tržby Vašeho internetového obchodu nebo zjistit, kolik lidí je právě v tuto chvíli na Vašich stránkách on-line, a na jakých podstránkách se pohybují.

Máte již na svých stránkách nasazen kód Google Analytics a chcete se i Vy zorientovat v tom, kdo je právě na Vašich stránkách on-line, kolik návštěv jste měli minulý měsíc z firemního zápisu nebo kolik objednávek jste měli ve svém e-shopu díky kampani na Skliku?

Rád Vám pomohu se v Google Analytics vyznat nebo Vám mohu zajišťovat pravidelné přehledy, které Vám vysvětlím a přeložím do srozumitelného „lidského“ jazyka! Kontaktujte mě…